tiistai 1. lokakuuta 2013

let there be storm.

Nyt on kyllä sellasia muotiuutisia, että pakko vähän märehtiä sitä täälläkin. Oon kulkenu jo useemman kerran Seppälän näyteikkunan ohi ja miettiny et "hitsi miten toi mimmi näyttää ihan Coco Rochalta". En oo vaan voinu uskoa, että Seppälällä ois fygee, tyyliä saati mahkuja saada tollanen maailmanluokan nimi keulakuvaks, mutta ihmeiden aika ei oo ohi. 



Tänään sitten tarkistutin asian ja kyllä - naikkonen todellakin on ihka aito Coco! Siis mitä ruttoa, ihan jäätävän siistiä. En tiedä seuraako kukaan teistä sarjaa nimeltä Face, mutta mä oon ainakin fanittanu sarjaa ja eritoten Karolinaa ja Cocoa ( kaksi sarjan huippumallicoachia ) tässä jo hyvän tovin, joten tuntuu ihan älyttömältä, että Cocon naama tuijottelee tuolla kadulla sua jonkun suomalaisen rättikaupan ikkunasta.



Voin myöntää, että mun fiilikset Seppälästä ei oo niitä positiivisimpia. Inhoon sitä, että lähestulkoon kaikki vaatteet on tekokuitusia ja olevinaan niin muodikkaita. Jotenkin se koko homma jää ihan yrityksen asteelle. Enkä ees tiedä minkä ikäsille se pulju on suunnattu. Siellä käy jotain keski-iän ylittäneitä mammoja, jotka edelleen pitää Seppälää jonain suomalaisen kulttuuriperinteen helmenä ja muotimekan keskittymänä plus sitten ne teinit, jotka ostaa sieltä glitteriprinttipaitoja, muovisia rannerenkaita ja huonosti istuvia irtoripsiä. 



Ongelma on siinäkin, että hintataso on laitettu selkeästi yläkanttiin, mutta kaikialla haisee se halpuus. Jotta tää ei mee pelkäks negailuks, niin sen myönnän, että Seppälän alusvaateosasto on ihan lyömätön. Oon jo iät ja ajat ostanu sieltä lähestulkoon kaikki liivini, alushousuni ja sukkani. Ihan näin esimerkiksi. Värimaailma on reipas ja trendikäs, malleja on useita ja esimerkiksi sukissa on aina söpöjä kuoseja, joka on mulle tosi tärkeetä. 



Viime aikoina on tehty aikamoista imagonmuutosta, jonka huomasin viimeistään tänään. Ongelma on vaan siinä, että vaikka muotoilu on osittain parantunut ja hintoja nostettu, niin sitä kuuluisaa laadun kuiskausta ei vaan kuule. Harmittaa. Mutta oon silti sitä mieltä, että jatkossa aion tarkkailla mahdollisesti muitakin osastoja, kuin vaan niitä neonpinkkejä pitsiunelmia tai uusia meikkipusseja haha. 




Joten peukkua siitä, että suunta on ainakin oikea ja Coco Rocha, maailman paras poseeraaja, do I even need words? Huhu mikä nainen. Ihana. Nyt tuli taas muotilätinää oikeen tuutin täydeltä, mutta sitä vartenhan mä tän blogin aikoinani perustinkin. Kuvat on Seppälän lärvärisivulta lainattuja, kolme viimosta täältä :-)








Mitäs mieltä mun arvoisat lukijat on - oliko sana painavaa vai oonko täysin hakoteillä? Shoppailetteko ite Seppälällä?

3 kommenttia:

  1. Laatua en ehkä menis kehumaan, mutta ainakin jossain vaiheessa kyseinen pulju oli ainut, josta löysin oikean mallisia (ja pitusia) housuja itelleni. Nytkin mun pitäis suunnata sinne, kun olis tollanen 100e lahjakortti, jonka voitin DUOn FB-kisasta :) (mä vaan vihaan shoppailua, varsinkin vaatteiden sovittamista..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. äääääääää vähän oon kateellinen! mäkin haluan ilmasta shoppailumassia, mistä sellasta saa? :-D ja terhi, sun tarttee muuttaa ajattelua. jos multa kysytään, niin ei oo mitään rauhottavampaa ja terapeuttisempaa kun hillon tuhlaaminen rytkyihin haha. se vaatii vaan vähän skillejä ja hermoja niin hyvä tulee, meikkis on ammattilainen believe me :-)

      Poista
  2. Mä tarttisin lahjakortin hermojen ostamiseen :D (Mä sain sen lahjakortin jo joskus helmikuussa tms. Sen jälkeen olen kerran käynyt Seppälässä, viikko sitten. Ei mitään kivaa. Tosin kävin kyllä pienessä liikkeessä.) Ps. Kannattaa joskus osallistua kilpailuihin, ainakin mä olen aikast hyvä voittamaan niissä :)

    VastaaPoista