lauantai 31. tammikuuta 2015

food - my favourite "f" word

Dindin, hei miks täällä on näin kuollu meisinki? Mitä teille on tapahtunu, masentavaa byhyy. Meitsi on taas selvinny reippaasti yhestä duunipäivästä ja itseasiassa tää viikko on ollu tosi jees sillä rintamalla. 

Oon myös pitäny hyvin lupaukseni kunnon reenaamisesta, kaks juoksulenkkiä jo polven kipuilusta huolimatta saatu lisättyä normipunttien joukkoon ja nytkin oon lähössä tekeen vetoreeniä. 

But first - puhutaan vähän safkasta! Mä oon pieni hiilarihiiri. Rakastan pullaa ja jäätelöö ja kaikkia herkkuja. Sipseistä ja tollasista en niin perusta, tai ainakin pärjään vallan mainiosti ilmankin, mutta täytekakku uppoo vaikka aamupalaks. 


Koska tää polvi ei kestäny tota leikkausta eikä nää lekurit enää hoida vastuutaan, oon joutunu lopettaan melkeen kaiken kestävyysliikunnan. Koko ikänsä hoikkuutaan varjelleelle ihmiselle se on kova paikka ja alkaa näkyyn nopeesti vaa'assa ja varressa. Tähän ei nyt pidä sekottaa sitä, että oon siirtyny myös voimailuun joten kropan muoto on senkin takia suuresti muuttunu ( esim. en saa enää normi farkkujani jalkaan ), mutta en kiistä etteikö painoo ois tullu kuitenkin vähän ylimäärästä. 



Koska itku markkinoilla ei auta, mäkin oon taas alkanu tarkkaileen syömisiäni. Mä oon sitä mieltä että ihmisen kuuluu olla rantakunnossa vuoden ympäri. Siitä ei oo mitään iloo kenellekään että mussuttaa pullaa koko talven ja toukokuussa alkaa se hirvee verigreippimehudieetti. Tottakai kesää varten voi kiristellä jos siltä tuntuu, mutta perushyvässä kondiksessa suosittelisin oleen ihan siellä topparotsinkin alla. 

Peruspilareina pitäisin sitä, että suunnittelee vaikka parin päivän safkat suurpiirteisesti etukäteen. Ite en todellakaan jaksa mässyttää jotain kuivaa riisiä kokonaista viikkoo ja käynkin lähes joka päivä kaupassa, mutta teen yleensä aina isomman satsin safkaa kerralla, niin eipä tuu mitään sortumisia sen varjolla, ettei himassa oo valmista ruokaa. 


Harvinaisen dorkan näkösiä noi palamattomat kynttilät tuola taustalla :---D Kuvassa nyt näitä fitness-lättyjä ( banaania, kananmunaa, kaurahiutaletta, heraproteiinijauhetta ), turkkilaista jugua ja vadelmia. Meal of queens!

Tässä viis pikkukikkaa jotka ei oo mitään mullistavia, mutta vörkkii ainakin mulla mainiosti.

1. Juo vettä. Se on hanurista, mutta juo silti.
2. Syö aina aamupalaa ja mieluiten sellasta jossa ei oo turhia kaloreita. Esim. kaurapuuro maitoon on tosi jepa.
3. Laita ruuat tekemisen jälkeen bokseihin, niin siinä on annoskoko valmiina etkä vedä kattilallista mitään "vahingossa".
4. Opettele ite tekeen safkaa eläkä elä pelkillä salaateilla. Värikäs ja terveellinen ruoka on yllättävän iisiä.
5. Osta blenderi tai saa se lahjaksi kuten minä, hahahaha. Sillä tulee niin surullisenkuulusien protskulettujen pohja kun välipalasmoothietkin.


Välillä voi aina sitten syödä sitä suklaata. Kunhan se kaheksankytä prossaa karkeesti ois terveellistä viikkoon niin aika hyvin pysyy homma hanskassa. Niin ja sorit näittein terveellisten ruokien kuvista, oon täysin tietonen että ne on aikamoinen rimanalitus. Eiköhän tässä itse kukin odottele vapaapäiviä ja päivänpaistetta, heh.

Nyt Etta James soimaan ja hajottaan vikat ehjät paikat, viikonloput!

9 kommenttia:

  1. Myös täysjyvänuudeleita suositellaan kiireiselle ruuanlaittajalle

    VastaaPoista
  2. Ah, tietokon is back!!! :D Mun on aina joltakulta pitäny kysästä, että millä ton banskun sais korvattua noissa lättylöisissä? Notta mikä sen banaanin idea ylipäätään siinä taikinassa on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. comeback wihoo! no protskujauhohan on paljon hienojakosempaa kun normaali jauho eikä se turpoo, eli banaani tuo sitä koostumusta siihen taikinaan. näin mä sen ainakin näkisin :-)

      Poista
    2. Mjooo... keksitkö millä vois korvata? Vai voiko? Oon vähän banskuvammanen. En täysin, mut vähän. Tai silleen semisti :D

      Poista
    3. en usko et avocado toimii, se on liian pehmee ja "limanen" koostumukseltaan. banaani on pääraaka-aine joten se on vähän hankalasti korvattavissa, mulla ei tuu nyt mitää muuta mieleen :-( haha

      Poista
  3. Vastaukset
    1. tässä vapaapäivän kunniaks vetoreeniä tekeen eli aikas jepa! vai että luukkikuveja, pitää koittaa repiä sellasia joku päivä :-)

      Poista